reede, juuni 09, 2006

13. Peatükk: "Siin Tallinn. Kell on..."

Nagu pealkirjastki järeldada võib, on siis alljärgnev jutt mingil määral raadioga seotud. Ja nii ta ongi.

See oli... ma ei oskagi nüüd täpselt nimetada, oli see nüüd mingi kõrgem võim või jõud või jällegi enda hea vaist, aga üks ilmvõimatu asi on jälle teoks saanud.
Nimelt õnnestus mul siis leida mustale "Volgale" originaalne raadio koos juurdekuuluva aluspaneeliga.
Parempoolne nupp on siiski teadmata suunas kadunud, aga õnneks on mul teine raadio olemas (mitte samasugune), mis mind niiväga ei imponeeri kui see äsjasoetatud.
Nii et ka nn. doonorraadio on kohe varnast võtta :)

Sellise raadio leidmine oli tegelikult üsna lootusetu ettevõtmine, sest et niipaljukest, kui ma neid erinevaid "Volgasid" olin läbi kamminud ja kuulutusi otsinud, ei õnnestunud mul eriti kusagilt seda õiget "ragistajat" leida, mis talle tehases paigaldati.
Ikka olid need kas siis juba seest välja kakutud ja kõige liha teed läinud, või siis sinna asemele mingi kapitalistliku riigi vilkuv-väriseva-võnklev-vonkleva displeiga peletis sisse topitud.

Sellesama omaniku käest, kellelt ma selle raadio koos paneeliga sain, mul õnnestus lisaks raadiole ka Koeru ART plekkplaadike ja suhtkoht korralik ja töötav ribikatik saada- olgugi et ta on kõvasti tolmune ja pindmisi roostetäpikesi täis. Musta "Volga" enda ribikatik on nii kinni roostetanud, et ei suvatse absoluutselt mitte kusagile poole liikuda- ei üles ega alla. Nii et nüüd on jälle mõningad isikupärased detailid autol juures.

Koeru ART plaadiga ma pean veel mõtlema, mida teha.
Sest et hea küll, kiri on loetav ja plaat ise renoveeritav aga need roostetäpikesed, plaadi kohta võiks öelda suisa larakad, ei meeldi mulle mitte üks põrm.
Aga vähemalt see on hea et andmed nii mustal "Volgal" kui ka äsjasoetatud plaadil enam-vähem kattuvad -olgugi et see teise masina küljest pärineb.
Seda, kuidas selliseid plaate taastatakse ja numbreid vajaduse korral muudetakse, ma ei oska öelda. See on juba graveerijate ampluaa.

Kommentaare ei ole: