esmaspäev, september 11, 2006

25. Peatükk: Mõningaid mõtteid.

Täna toimus Jürgenil ja mul internetis "Volga"-teemaline nõupidamine.
Pealkirjaks võiks panna paljude tavakodanike jaoks üles kerkinud lihtsameelse küsimuse: "Mis mõte sellel, nõndanimetatud "utiiliga" jamamisel on?"
Kuna tegelikult selleteemalisi või umbes analoogseid küsimusi on vahel ka postkasti sadanud, siis vastastikuse arutelu käigus selgusid mõned plusspunktid, miks selle alaga üldse tegeleda:
+ taastamisrõõm ühest autost.
+ nii ehitamisest kui ka sõitmisest saadavad positiivsed elamused.
+ vanema generatsiooni silmis on sellise asja näol, nagu mõnede vanade autode taaselustamine ning nendega sõitmine, tegu ühe osaga nende kunagisest elust, mis enamjaolt siiski positiivseid mälestusi neis esile manab, rääkimata sellest, et aktsiad nende silmis kerkivad sellise tegevuse tõttu ikka üpris omajagu.

Miinused:
- autodesse maetud raha ei teeni ennast kunagi tagasi ja sellel pole tegelikult mõtetki, sest et neid autosid ei ehitata rahateenimise eesmärgil.
- aega kulub vanatehnika taastamise peale mitmeid kordi rohkem, kui tänapäevase auto remondile. Kuna aga ehitatakse neid masinaid siiski oma lõbuks ja enda vabast ajast, siis stopperiga võidu nende kallal tegutseda on täiesti kohatu.

Ning kokkuvõtteks allpool üldisem jutt igapäevast/tänapäevast tarbivat elustiili harrastavatele indiviidide kohta:
See, kui mõni uputab oma uude ja tänapäevasesse, ca 200.000-300.000 krooni maksvasse autosse 800.000.- ja tulevikus ehk teised veel sama palju, kui mitte rohkem, siis on see muidugi tema enda otsustada ja teha, kuigi tegelikult igaüks peab ikka ise oma vitsad kätte saama, et lõpuks aru saada, mis on siin ilmas tegelikult (rõhk sõnal tegelikult) väärtust omav või mõttekas tegevus ja mis mitte.
"Kooliraha" maksame me siin ilmas kõik, ainult et erinevates summades.

Loomulikult võiks vabalt mingi kalli elamise muretseda, kallid autod, vms.
Aga miks seda mõned inimesed ei taha? Sest see pole "see" ja see on lihtsalt igav :)
Ei tea mida sellega küll endale või teistele tõestada tahetakse ?
Näidatakse, et suudetakse endale kogu seda luksust lubada ?
Theh, suuremalt osalt kõik nende luksusautode ja majade omanikud on suutnud ennast pangalaenudega ilusasti sisse mässida, nii et enamjaolt kartuses mitte kaotada oma staatust vastavas ringkonnas või üldsuse silmis, kelledele alateadlikult kõike seda demonstreerida tahetakse, siis selletõttu tõmmeldakse kas siis ühelainsal või mitmel rindel rabada, et igakuised laenumaksed tasutud saaks.
Vastasel korral on nii olemasolev(ad) sõiduk(id) kui ka elamu(d) kiired õhku haihtuma.
Ja kõik sellepärast, et üritatakse meeleheitlikult teistele midagi tõestada, elades samas tegelikult üle oma võimete, kuigi seda endale tunnistada eriti ei taheta.
Tähelepanuvajadus? Alaväärsuskompleks? Ei tea. Võimalikud on variandid.
Igatahes psühholoogiat tudeerivatele tulevastele spetsialistidele oleksid sellist eluviisi praktiseerivad "patsiendid" kindlasti uurimist väärt.

Vaevalt, et mõni AMG poolt tuunitud uue Mercedese omanik midagi taolist kogeb, võrreldes teda mõne vanemat või stiilsemat autot omava inimesega ning omakorda tema omanduses oleva sõidukiga, kui ta kusagile suuremale üritusele peaks ilmuma.
Tänava peal mõned tuuningut fännavad tüübid oma "spoilastatud" liikuritest võib-olla vaatavad korraks järgi, mõni pikakoivaline, kes on spetsialiseerunud taoliste tuunitud autode omanike püüdmisele (ja noh, ega neil seal "ülakorrusel" ka midagi väga polegi) vaatab ka, aga vaevalt, et mõni suure teadmistepagasi ja elukogemusega vanem eestimaalane tuleb selle AMG töökojas steroide täis pumbatud Mercedese ja tolle omaniku juurde enda mälestusi pajatama, autot vaatama, või näitab ehk ka tunnustavalt pöialtki.

Ilmselge, et kunagi ei saa seda summat tagasi, mis nendesse taastatud vanaaegsetesse autodesse läheb (vahet pole, on nad Nõukogude, või tolle aja mõistes välismaist päritolu) aga kogu see emotsioon, need kogemused, inimesed, asjast huvituvaid ja juurdetekkivaid sõpru ja tuttavaid on kõike seda väärt.

Ja see on juba omaette elamus mille nimel tasub neid vanasõidukeid ehitada/taastada.

Kokkuvõttes M.O.T.T.- ehk Mida Oligi Tarvis Tõestada.

Kommentaare ei ole: