teisipäev, veebruar 27, 2007

43. Peatükk: "Cadillaci" katuse pahteldus ja lihvimine.

Tere jälle.

Enne tänaste tööde kajastamist ütleks veel meeldetuletuseks neile, kes pole veel asjaga kursis, et miks antud päeviku sisu(Cadillac) ja vorm(GAZ 24-02) omavahel ei sobi, siis seletaks seda nähtust sellega, et kuna ma teen seda "Cadillaci" kuskil paar nädalat, siis selle paari nädala jaoks mul pole mõtet hakata uut päevikulehekülge tegema, vaid ma panen ta lihtsalt siia, teiste juttude sekka.
Eks siis kunagi hiljem saab teda vajaduse korral ümber paigutada.

Aga asuks siis asja juurde.
Täna siis sai hakata selle õige täitepahtliga katuse kallal tegutsema.
Kuna kõik vajalikud ettevalmistused said eile ära tehtud, siis ei olnud muud, kui et pinnad õhuga puhtaks ja savi peale mätsida.
Alguses siis nagu ikka, ühelt poolt...


Ja siis teiselt poolt.


Need üksikud pahtlilaigud seal eespool on silumaks ilmselt kunagisi raheterade tekitatud mõlke, sest et ka kapott paistab taoliste mõlkidega üle külvatud olevat.

Näiteks aja kokkuhoiu mõttes oli katust hea teha: senikaua, kuni ma juhipoolset osa pahteldasin, sai teine külg rahulikult kuivada ja kui ma juhipoolse osaga ühele poole sain, siis paremale poole kantud pahtel oli selle ajaga juba kuivanud.
Siin siis pilt juba lihvitud parema külje katusepoolest:


Senikaua, kuni ma parema külje katuseosa lihvisin, sai kuivaks juhipoolne külg.
Nii et mõne aja pärast kolisin oma asjadega jälle teisele poole:


Kui katuselt esimene täitepahtlikiht maha lihvitud, segasin valmis uue koguse ning vedasin ta uuesti nende kohtade peale, mis jäid veel ebatasaseks:



Nagu eelmistelt piltidelt näha võib, siis katuse keskmist osa ma uuesti ei pahteldanud.
Et miks v? Sellepärast, et peale taldlihvijaga lihvimist tundus see pind üldises mõttes suhteliselt hea saanud- ainult liivapaberihöövliga veel üle lükata.

Kui ka teine pahtlikiht oli ära kuivanud, siis tegutsesin samamoodi, nagu ennegi: algul taldlihvijaga suuremad randid maha ja siis höövel kätte ning lihvima.
Ja selline ta siis lõpuks sai:




Praeguse seisuga on ta nüüd höövliga üle käidud ja jääb jälle homset päeva ootama.
Homme ma tõmman tal veel mõned üksikud pahtliaugud ja lohukesed pahtlit täis, lihvin katuse taldlihvijaga üle ning siis on temaga põhimõtteliselt kõik.
Homme tahaks hakata ka seda juhipoolset laperdavat tagatiiba ja pagasiruumi luugi ja tagaakna vahelist paneeli tegema, sest et et need on lihvimise ja voolimise raskusastme koha pealt järgmised pinnad.
Ma algul arvasin, et mul läheb selle katuse voolimisega igavene kaua aega, aga polnudki õnneks teab mis hull: 5 tundi "hirmu tunda" ja valmis ta oligi.
Eks oma osa mängis ka see mitteloperdav või kõikuv aluspind.
Mõnel tänapäevasel autol võib mõnda kapotti või katust pahteldada ja lihvida nii et seda nägu, aga no mis tost kasu, kui taldlihvijaga lihvimisel plekipind all väriseb.
Nii et ses suhtes vedas.

Kommentaare ei ole: