neljapäev, märts 01, 2007

44. Peatükk: "Cadillaci" paneeli ja tiiva lihvimine

Kuna eile venis tööpäev suht pikale ja mingid tehnilised probleemid vaevasid ka seda keskkonda, kus ma antud sõidukite kohta päevikut pean, siis sain ma eilseid sündmuseid alles täna kajastama hakata.

Eile siis, nagu plaanitud, hakkasin tegelema selle juhipoolse tagatiiva ning tagaakna ava ja tagaluugi vahelise paneeliga.
Kõigepealt susistasin tiiva õhuga tolmust puhtaks ja pesin lahustiga üle:


Seejärel võtsin höövli ja proovisin teda algul vana pahtli ja krundi põhjal enam-vähem siledaks lükata, nagu ma siin mõni aeg tagasi ka mõttes planeerisin.


Kui tiiva pind oli juba selline enam-vähem talutava siledusega, siis lasin taldlihvijaga höövlipaberikriimud välja, matistasin plekksepa juures väljalöödud kohad ära ning tõmmasin nendele viimatimainit kohtadele pahtli peale:


Samamoodi tegin ka parema ukse juures, kuna ka too detail oli välja löödud:


Senikaua, kuni pahtel kuivas, vaatasin kriitilise pilguga ka esitiibasid ja ega seal eriti midagi rõõmustavat ei olnud, sest et tiivakoopa serva juures jooksid päris tuntavad lained.
Ilmselt on need, kas siis tehases või seal eelmises remonditöökojas, kus teda tehti, tiiva kinnitamisega sisse tulnud, sest et esitiivad käivad tal poltidega kere külge.
Igatahes pind oli päris kõver ja ma otsustasin, et tuleks ikka need kohad ka kahe krundiga teha, nagu katus, tagatiib ja ülejäänud asjad, mis suurt voolimist nõuavad.


Vahepeal matistasin ka selle tagumise paneeli ära, mis tagaluugi ja akna vahel on.
Ütleks, et nii kõverat ja lömmis detaili polnud ma tükk aega näinud.


Kui tagatiival pahtel kuivanud, võtsin taldlihvija kätte ning lasin ta esialgu enam-vähem siledaks, et mingisuguse sileda pinnakuju kätte saaks:


Kui tagatiiva lihvimine ühel pool, vedasin paneelile esimese savikihi peale:


Mõnel võibolla tekib küsimus, et miks ma paneeli keskmise osa pahteldamata jätsin?
Sellepärast jätsin, et seal keskel asub tal üks terav viik, mis algab tagaakna alumisest servast ja jookseb niiviisi pikki tagaluuki kuni ärapaindekohani.

Senikaua, kui pahtel tagaakna paneeli peal kuivas, tõmbasin tagatiiva teist korda savi alla:


Kui esimene pahtlikiht paneeli peal kuivanud, lasin ta taldlihvijaga enamvähem siledaks...


...ja tõmbasin järgmise paksu kihi peale, sest et ta oli ikka üpris kõver:


Praeguse seisuga, siit-sealt hööveldatud ja lihvitud, näeb ta siis selline välja:


Täna on vaja veel höövliga see tagaakna paneel üle lihvida ja sellele lisaks ka esitiivad pahteldada-lihvida ning siis saab hakata teda otsast vaikselt kinni katma, et auto esimese krundi alla panna.
Mismoodi see õnnestub, eks see ole siis varsti näha.

Kommentaare ei ole: