teisipäev, august 04, 2009

234. Peatükk: Corvette paneelivahede lihvimine.

Selle paari päeva jooksul püüdsin kõigepealt paika saada Corvette tagapaneeli ning esimese stange ja kapoti vahekaugused. Kuigi tagapaneel oli uus, siiski nende klaasplastist keredetailidega on, nagu nendega on: valuvormist võetuna ei pruugi nad millimeetri pealt auto keredetailidega klappida. Nii mul tuligi seda tagapaneeli serva, mis kattub tagatiibade ja auto tagumise osaga, hakata omavoliliselt liivapaberiga sirgemaks lihvima, sest et paneeli serv "lainetas" ikka päris korralikult. Kui ühes kohas oli paneelide vahe u. 2 mm, siis paarkümmend cm. edasi läks tagapaneeli serv juba peaaegu üle auto tagumise kereosa.

Mind hoiatati juba alguses, et tagapaneeli eemaldamine ei ole mitte kõige kergemate killast. Ega neid polte ja mutreid oli päris üksjagu. Samas ma ei oleks saanud seda paneeli auto külge kinnitatult teha, nii et paratamatult tuli mul ta küljest ära võtta:




Kui tagapaneel lõpuks tervena ja ühes tükis kätte saadud, siis hakkas alles õige "tants ja trall" peale: Kõigepealt märkisin ära need kohad, kust tuli seda halli plastikut vähemaks lihvida, et ta serv üle auto tagaosa ääre ei ulatuks. Seejärel panin paneeli tagasi ja nihutasin niipalju sissepoole, et ta poldiotstele toetuma jäi. Nii sain vajaduse korral lihvitud serva kontrollida ja samas ka paneelide vahet üldisemal moel vaadata. Kui kusagilt oli vaja veel maha lihvida, tõmbasin tagapaneeli jälle autost nii palju eemale, et liivapaberiga vahele pääseksin ja lihvisin konkreetset kohta jälle vähemaks. Ühtekokku kulus mul terve tagapaneeli vahe reguleerimise, lihvimise ja sobitamise peale kusagil 5 tundi. Praeguseks on veel siit-sealt mõni serv või nurk teha, aga üldjoontes istub ta juba enam-vähem paika ning vahe jookseb samuti ühtlaselt.
Esmapilgul võib jääda küll mulje, et "no mis see tegemine siis ära ei ole" aga tegutsema hakates ei saa arugi, kuidas aeg lendab.

Kui tagapaneel oli selline vähe lihtsamat sorti töö, siis kapoti ja esistange juures ma mõtlesin päris tükk aega, mis nendega saab. Kapott on võrreldes ustega suhteliselt otse. See tähendab et vahed võrreldes ustega on paigas, kuid kapoti esiots, mis ulatub stangeni, on kummaltki poolt 5 mm erinev. Eesti keeles öelduna tähendab siis seda, et juhipoolne kapoti ja esistange vahe on 5 mm, parempoolne aga ligi 1 cm lai. Esistange ise on paigas.
Ma ei tea, aga kaldun arvama, et kapotiga on sama lugu, mis ma natuke aega tagasi rääkisin vormist võetud klaasplastist detailide kohta. Et neil ei pruugi nurgad ja servad nii hästi ühilduda, kui näiteks stantsi alt tulnud plekist keredetailidel.
Tagatipuks avastasin kapoti esiservast kolm, ligi sentimeetri pikkust mõra. Need tuleb mul homme klaasplasti parandusliimiga korda teha.
Ega sellest tavalisest, pahtliga mõrade täitmisest suurt tolku pole, sest et siis võivad nad samadesse kohtadesse mõne aja pärast uuesti sisse tulla ja kogu eelnev töö on asjata vaev.
Eks näis, kuidas kõik need toimetused homme minema hakkavad. Siis on ehk lootust ka mõnevõrra rohkemat pildimaterjali esitada.

1 kommentaar:

Vanatehnikahuviline ütles ...

I saw Your website and it is really interesting. Somewhat different, but exciting hobby :)

And best wishes from Estonia too :)