laupäev, aprill 28, 2007

64. Peatükk: UAZ-il kriips peal. Ülekantud tähenduses siis.

Täna sain lõpuks hakata tegelema kapoti ja selle sinise randiga, mida omanik soovis kere peale värvida. Kollane värv oli õnneks niipalju juba ära kuivanud.

Kõigepealt tõmbasin peenikese disainteibiga piirjooned ette:


Jooned peale märgitud, sõitsin autoga kambrisse ja katsin ta kinni.
Ka kapotihinged lähevad tal siniseks:


Kui auto oli kinni kaetud, matistasin pinna enne värvimist ära ka:


Kapotti ma ülimega siledaks ei hakanud ajama. Auto omanik ütles ise ka, et sellel paksul pahtlikihil pole eriti suurt mõtet, sest et selline mitmekilone pahtlihunnik võib kuumal kapotil pikapeale hakata mõranema.
Nii et ma tõmbasin lihtsalt suuremad lohud pahtlit täis ja lihvisin taldlihvijaga pinna matiks:


Siin on siis autol kaks kihti sinist värvi peal.
Värviks ma valisin samamoodi veoautodele mõeldud akrüülvärvi, kuhu siis oli mattainet sisse pandud. Nagu näha, sai see sinine üpris intensiivne toon.
Esialgne toon oli küll teistsugune valitud, kuid teda korraks plastnõus segades vaatasin, et too sinine hakkab kergelt nagu rohekashalli poole minema.
Nii ma siis otsustasingi, et otsiks mõne silmatorkavama sinise.
Tegelikult piltide peal on värv heledam kui see, mis ta oma silmaga vaadates tundub. Seda siis mõlemi tooni puhul:




Ja kapott sai ka peale happe- ja täitevkrunti omale kaks kihti värvi selga:


Võibolla mul õnnestub järgmine nädal lisaks kongi ja reisijateruumi vaheseinale valmis teha ka ustele mõeldud miilitsakirjadega trafaretid ehk šabloonid. Üks mul on juba valmis aga kaks tükki oleks veel vaja. Õnneks on nädalavahetus ees, nii et siis on aega joonestada ja lõikuda.
Kui vahesein ära värvitud ja sees ning ustel kirjad ka peal, siis on jäänud veel musta mattvärviga mõned üksikud asjad üle lasta ja saabki auto põhimõtteliselt lõplikult kokku panna.

Kommentaare ei ole: