Eilne ja tänane päev möödusid suuremalt jaolt "tehnika tähe" all.
Laupäeval oli Tartus Ameerika autode kruiis, selle aasta esimene taoline, ja täna sai väisatud Tagadi vanakraamilaata, vaatamaks kes mida pakub ja kas mulle ka sealt midagi meelepärast jagub.
Ameerika autode kruiis õnnestus esimese korra kohta enam-vähem.
Eks neid apsakaid tuli ikka sisse, nagu esimestel üritustel ikka juhtub, aga üldjoontes võis siiski rahule jääda. Eks ka ilus ilm andis ürituse õnnestumisele kõvasti kaasa.
Tegelikult, kui nüüd aus olla, siis sellised Ameerika päritoluga stiilsed ja vanemad "laevad" on mind juba pikemat aega köitnud- palju pikemalt, kui "Volgad".
See musta universaaliga tegelemine on selline.... kuidas ma ütlen.... vaba aja täide.
Et ei tekiks mingisuguseid lolle mõtteid pähe, kuidas oma aega oleks mõistlik kõige otstarbekamalt sisustada.
Osalt kannustab mind selle musta universaaliga tegelema ka selline... kuidas ma ütlen... selline sportlik hasart, et näha, kas ja milliseid detaile mul õnnestub tema jaoks otsida ja kas mul õnnestub ta pea kõikidest uutest, või vähemalt suuremalt jaolt uute detailide baasil nullist üles ehitada, nagu ma mõni aeg tagasi ka rääkisin.
Kuna õnneks pole mul auto ehitamise ja valmissaamise suhtes mingeid kindlaid kuupäevi maha pandud, vaid olen esialgu planeerinud valmimisaega õnneks aastate põhjal, siis tänu sellele on olnud ka aega rahulikult ringi vaadata ja otsida, et kes mida pakub.
Ja kuna praegu see majanduslik seis pole ka olude sunnil niivõrd väga kiita, et ma saaksin tõsisemalt mõne(de) "ameeriklas(t)ega" hakata tegelema, siis otsustasingi, et prooviks ehitustöid ja detailide otsimist esialgu näiteks mõne sellise hobiauto kallal, millede juppe on veel saada ning millede ehitus ja remont peadmurdvaid probleeme ei tekitaks. Ja juhuse tahtel sattus selleks siis see universaalkerega GAZ 24-02 olema.
Eks näis, kuidas temaga siis minema hakkab.
Aga kui nüüd nädalavahetuse sündmuste juurde tagasi tulla, siis mis Tagadisse puutub, ka selle ürituse ajal paistis ilus ilm.
Koos teise, siin erinevates postitustes teada-tuntud vanatehnikahuvilise Jürgeniga, me selle teekonna rataste alla võtsime ning läksime kaema, et mida huvitavat leidub.
Rahvast oli laadal päris palju.
Kuna eesmärgiks ei olnud silmahakanud detailide sõge kokkuostmine, vaid soov oli ikka soetada selliseid asju, mida "Volga" ehitamiseks tõesti vaja läheks, siis sai olustikku suht rahulikult võetud.
Vaatasime ühe ja teise müüja pakutavat kaupa ja siit-sealt hakkas tasapisi ka midagi kogunema.
Laadal käidud, võtsime suuna Tallinna peale, saamaks kokku kõigepealt ühe Volgade hingeelu hästi tundva seltsimehe ja tema tuttavaga, kelledega meil oli väga meeldiv jutuajamine ning samas saime tema käest endi jaoks teada nii mõndagi huvipakkuvat. Peale seda kohtumist tõttasime ühe teise inimese juurde, kelleks osutus jällegi siit päevikust paar korda varem läbi jooksnud nimi- Sm. Optimist.
Temaga oli mul varem kokku lepitud, et kui tal on pakkuda mingeid GAZ 24 detaile, siis andku teada. Et me tuleks mingi aeg kohale ja vaataksime pakutava kauba üle.
Lõuna paiku siis veeresimegi ühe eramaja värava ette, mille ees seisis üks keskealine ja muheda olemisega, sinistes tunkedes meesterahvas.
Tutvustasime endid, vaatasime kõigepealt mõned päikese kätte tõstetud detailid üle ja "sukeldusime" seejärel kohe garaazi, kus siis avanes ühtlane pinnalaotus erinevates suurustes kastidest ja karpidest.
Neid uudistades ja läbi "kammides" kogunes lõpuks päris muljetavaldav kogus erinevaid uusi detaile, millest me äratuntavad välja viisime, et saada asjadest paremat ülevaadet.
Esialgne plaan, veeta seal ehk kerged 30 minutit, venis paari tunni pikkuseks sessiooniks, sest seltsimehe elamine oli nagu Egiptuse püramiid- kui juba tekkis arvamus, et ongi nende detailidega nagu ühel pool ja võiks asuda "tibusid lugema", siis kutsuti meid juba järgmisesse "katakombi", kus riiulitelt vaatasid vastu jälle uued asjad, mis siis kuulusid erinevatele Nõukogudeaegsetele automarkidele/mudelitele.
Igatahes selles detailide virvarris hakkas lõpuks mõistus kergelt kokku jooksma, kuna osalt tänu ka oma vähestele kogemustele detailide äratundmise koha pealt, ei osanud pakkuda, mis jupp millise masina juurde kuulus. Ja ei jäänudki muud üle, kui et pidin lähtuma nendele detailidele kantud tehase kataloogi- ja lao numbritest/markeeringutest.
Kui tundus, et hakkasime detailide sorteerimisega jms. tasapisi ühele poole saama, siis kutsuti meid "korraks ülakorrusele", et vaadata, mis seal huvitavat.
See oli viga. Ma poleks pidanud tegelikult sinna minema.
Ütleme nii, et "jõuetu raev" valdas mind, kui ma vaatasin kogu seda erinevate N. Liidu aegsete sõiduautode keredetailide "mäge".
Ega sealgi ei jäänud meil muud üle, kui et hakata uurima, mis detailid kuuluvad GAZ 24-le ja millised mitte.
Peale mõningast vaatamist-otsimist-sorteerimist me siiski leidsime ühtkomateist.
Mingi aeg mul on plaan ka osadest uutest ja huvipakkuvamatest asjadest mõned pildid siia üles panna, sest et ma ei taibanud esimese hooga kahjuks kodust fotoaparaati kaasa võtta.
Mainiks neist mõnda siis, nagu uued (mitte uus, aga uued) GAZ 24 iluvõre embleemid, GAZ 2410 uus mustast plastist iluvõre koos temale külgekäiva embleemiga, uus GAZ 24 tagastange koos uute nurkadega, jpm.
Nii et lõppkokkuvõttes saime paraja hunniku asju kokku ja ka summas suhtkoht kiiresti kokkuleppele. Arvutamine veidikese aega võttis, aga see oli ka iseenesestmõistetav, kuna seda kraami oli seal tõesti üksjagu.
Kokkuvõtteks võib siis öelda, et oli tegus ja toimekas päev. Õigemini nädalavahetus.
Aga uus nädal algab siis juba uue teemaga.
Edit:
Lisasin siia siis väikese pildivaliku äsjasoetatud detailidest.
Kuna osa neist on kaua ühes ruumis seisnud, siis on neile ajapikku selline paras "kultuurkiht" peale tekkinud ja puhastada neid detaile polnud meil ka eriti aega.
Nii et sellest ei maksa väga ennatlikke järeldusi teha, kui mõni detail võib pildi peal ehk veidi väsinud väljanägemisega olla.
Autoraadio tehniliste andmete raamat:
Uus GAZ 24 elektrijuhtmestik.
Selle peal lebavad veel mõned pidurivoolikud ning kummist karterituulutuse toru:
Uued pedaalid, pidurivõimendi ja mõned elektrisüsteemi detailid:
Uus õliradiaator:
Üks ports uusi suunatulede klaase:
Uus GAZ 2410 iluvõre embleem:
Uued GAZ 2410 ja GAZ 24 embleemid. Kahtlaselt kirjud näevad nad välja seetõttu, kuna tahavad lihtsalt tolmust ja mustusest puhastamist saada:
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar