laupäev, mai 19, 2007

73. Peatükk: Ford LTD mõningate detailide värvimine.

Paar päeva on jällegi vahet olnud ja nende päevade jooksul ma sain asjadega vähemalt niikaugele, et õnnestus siis täna esimene "sats" detaile ära värvida ja lakkida.
Auto värvimine jääb kuskile järgmise nädala algusesse või keskpaika, sest et teda on vaja veel siit-sealt matistada ja uksed tuleb mul ka eest ära võtta, et nähtavale jäävad sisepinnad ära värvida saaks.
Nii et natuke läheb veel aega selle eksemplari lõpliku valmimisega.
Rabistada ei taha, sest et siis on vead kerged tulema ja mul on taolis(t)e auto(de) tegemise suhtes üks moto ka välja kujunenud, mida ma mõni aeg tagasi ühes postituses mainisin.

Eilne ja üleeilne päev kulusid siis enamjaolt lihvimisele.
Täna aga tõstsin suurema osa asju kambrisse ning hakkasin neid värvimiseks ette valmistama:


Tagaluuk ja juhipoolne esitiib:


Kapott:


Esi- ja tagatulede katted:


Enne värvimist said nii tulede katetel kui ka tiivanurkadel haljad kohad kruntvärviga kaetud, et õhuniiskus ajapikku läbi laki ja värvi ligi ei tikuks ning plekki värvi alt roostetama ei ajaks.
Lakialuse värvi tõi auto omanik ise, usaldades selleks oma professionaalset ja teravat silma.
Teda panges segades (värvi siis, mitte autoomanikku) vaatasin, et iseenesest täitsa viisakas ja väikese teraga kuldne toon on valitud.
Kuidas see katab ja milline ta pärast laki all näha jääb, on muidugi iseasi, sest et osad hõbedased ja kuldsed toonid on väga kapriissed, sõltuvalt neile lisatud komponentidest ning pärlefekti tekitavatest teradest.
See aga tundus olevat tavaline metallikvärv, mitte pärlmutterefekt.
(Nii et selle koha pealt oli mul natukene vedanud.)

Mõne aja pärast kallasin värvi püstolisse ja hakkasin aga otsast "tulistama".
Paari tunni möödudes, koos kihtide vahekuivamisega, oli kõikidel detailidel kolm kihti peal:








Tegelikult, kui nüüd aus olla, siis mulle meeldis selline tuhm läige rohkem, võrreldes sellega, milliseks ta läks.
Meeldis sellepärast, et kui ma oleks näiteks nüüd selle kuldse värvi üle lakkinud mattlakiga, siis see mattlakk oleks ära peitnud kuldse metallikvärvi sees olevad alumiiniumterakesed, mis seda sätendusefekti tekitavad ja tulemuseks oleks olnud ühtlane, kuldset tooni siidine pind.
Aga noh, eks see on rohkem iga omaniku enda otsustada, milliseks ta oma auto tahab värvida- mina lihtsalt püüan nende soove täita vastavalt oma võimetele.

Enne lakkimist ei ole tavaliselt midagi aru saada, kuidas auto või detail(id) värvitud on ja kuidas see pealelastud värv omakorda kuivanud on.
Alles esimese lakikihi alt joonistub välja värvipihustamise "käekiri".
Selle "käekirja" all ma mõtlen siis seda, et kui on värvitud kas siis liiga suurte värvilehviku "sammudega", või on värvikihtide vahekuivamised jäänud liiga väikeseks ning lahusti ei ole saanud korralikult värvist välja aurustuda, siis jääb esimesel juhul lakialune pind triibuliseks ja teisel juhul "pilve"(laki alt paistavad mõned suuremad või väiksemad tumedad värvilaigud, võrreldes üldise tooniga).
Ja kuldsete ning hõbedaste toonide puhul tulevad taolised vead eriti selgelt nähtavale. Ehk siis lühidalt- mida heledam metallikvärv, seda suurem oht on kogu eelnev töö, ütleme otse, peesse keerata.
Mida tumedam toon, seda lihtsam on teda peale kanda. Ainult värvipüstoli vasakule-paremale liigutamise vaev.

Senikaua, kuni veel viimastel detailidel värv kuivas, segasin valmis laki ning hakkasin otsast juba lõplikult ära kuivanud detaile laskma.
Mõne tunni möödudes olid kõik detailid kahe lakikihiga kaetud.

Tagaluuk teiselt poolt vaadatuna ning parempoolne esitiib:


Juhipoolne esitiib:


Kapott:


Esitulede katted:


Üks....


... ja teine tagatule kate:


Kokkuvõtteks võib öelda, et vist vedas.
Kuldne värv "pilve" ega triibuliseks ei jäänud ja ka lakk ei hakanud kusagilt jooksma, kuigi segu tegin suhteliselt vedela, et ta paremini ära valguks ja peenema "mustri" joonistaks.
Mõni tolmutäpike tuli siin-seal sisse, aga kuna kõik asjad lähevad nagunii esmaspäeval poleerimisse, siis püüan ka selle mõne üksiku tolmuterakese ära likvideerida, mis silma hakkab.

Kui nüüd auto värvimine samamoodi õnnestuks, nagu nende asjadega, siis on lootust, et ehk ka auto omanik jääb tööga rahule. Oleneb muidugi, kui pedantse inimesega tegu on.
Eks seda saab siis järgmisel nädalal kuulda, missugune see karm otsus tuleb, kui auto valmis on ja sellisena kokku pandud, nagu ta töökotta toodi.

Kommentaare ei ole: