pühapäev, september 17, 2006

26. Peatükk: Vahemonoloog.

Ega praegu midagi sellist suuremat ei toimu.
Kui, siis vast alles järgmise kuu jooksul.
1. oktoobril on kavas külastada Tagadi laata, mis peaks selle aasta viimane olema.
Mida seal pakutakse ja kas on kavas miskit sealt ka osta, eks see selgub juba kohapeal.
Nende ostmistega tuleb tegelikult (vähemalt see ja järgmine kuu) välja rehkendada, mida kuhu ja kui palju kulutada, sest et plaan on raha koguda üheks oktoobrikuu suuremaks väljaminekuks.
Mõni aeg tagasi ma siin rääkisin, kui käisin Tallinna lähedal ühte universaalkerega "Volgat" vaatamas, mis oli siis ninaga kuskile vastu kändu sõitnud. Et kuigi tollest autost pole midagi eriti võtta, tuli mulle meelde, et omanik oli pakkunud temaga kaasa ka ringi plekke. Nii et ehk on lootust siis lisaks esitiibadele ja ustele saada omale ka need defitsiitsed tagauksed ja -tiivad. Tagapaneeli kohta ma ei oska midagi öelda, sest et see läks meelest küsida. Aga hea, kui saab needki eelmainitud asjad kätte. Järgmine aasta on ehk võimalik otsingutega siis niiöelda uuele ringile asuda.
Omanik oli öelnud, et nad on küll pindmise roostega koos, kuid läbivaid kahjustusi pole neil ühelgi. Ja seepärast saigi siis kokku lepitud, et ma broneerin need plekid ära ja oktoobrikuu jooksul saab selle arveldamisega ka vast ühele poole.
Tegelikult taheti mulle seda autot ka koos plekkidega ikka kaasa sokutada, aga kuna ruumipuudus hakkab kummitama, siis arusaadavatel põhjustel mul tuli sellest kaasapakutavast kerest loobuda. Lõpuks siis jäi jutt nii, et juhul kui mul on midagi auto küljest vaja, siis ma helistan ette, lepime aja kokku, kuna ma sinna tulen ja missugust juppi või detaili mul vaja on ja üks saab siis kohe auto küljest omale vajaliku osa võetud ja teine küsitud summa.

Siin selle nädala sees sai käidud ka Tartus asuvas "Volga" varuosade kaupluses.
Ütleks, et sellist riiulite ridu koos tuliuute varuosadega tahaks omalegi garaaži.
Küsisin seal ringitoimetava müüja käest, et kui spetsiifilisi uusi "Volga" detaile nende käest saab ja selgus, et olevat võimalik peaaegu kõike pudi-padi saada.
Eraldi igat detaili tellida polevat mõtet, sest et esiteks läheb see liiga kulukaks ja teiseks nad seal Venemaal ei viitsi ladudest, kust nad tavaliselt neid juppe saadavad, iga seibi pärast mööda neid suuri ruume ringi joosta. Lihtsam on neil panna kogu kola konteinerisse ja siiapoole saata. Ning siis pärast kohapeal siin vaadata ja uurida, mida on saadetud ja mida mitte.
Nii et juhul kui mul on kunagi mingeid uusi detaile või asju vaja, siis ei jää muud üle, kui et võtan kodust detailide kataloogi kaasa ja siis saab hakata laonumbrite alusel vaatama, mida neil on pakkuda ja mida mitte.
(Ehk siis nii, nagu ma sisimas olingi arvanud, et kuidas need asjad käivad.)

Enne äratulekut jäi mulle silma ka üks brošüüride ja raamatute riiul, kus siis müüdi erinevat nõukaaegset kirjandust.
Teiste seas köitis mu tähelepanu üks "Volga" detailide kataloog.
Samasugune nagu minulgi on, kuid too konkreetne üllitis oli mõeldud mitte GAZ-24 ega ka GAZ 24-10 jaoks vaid hoopis GAZ 3102-le.
Igatahes ära ma ta ostsin, sest et ega tolle konkreetse mudeli kohta liigub neid detailide katalooge sama vähe, nagu ülejäänutegi puhul ja kunagi ei või teada, kas sellist konkreetset väljaannet kusagilt edaspidi enam saab.
Ja eks see ost oli samas mul ka teatud tagamõttega sooritatud, sest et seoses selle GAZ 3102-ga on mul mõningaid plaane pähe tekkinud.

Milliseid täpselt, ei tahaks ennem avaldama hakata, kui aeg juba sealmaal on.

Kommentaare ei ole: