kolmapäev, mai 23, 2007

75. Peatükk: Tegijal juhtub mõndagi.

Noh... ütleme nii, et läbi igast erinevate jamade ja probleemide sai ka auto lõpuks värvi- ja lakikorra alla.
Värvkate õnneks "pilve" ega triibuliseks ei jäänud ja ka lakk ei hakanud kusagilt pladinal jooksma. Pigem venitasid tööde protsessi osalt autole kusagil mujal eelnevalt peale kantud x-päritoluga värvid jms. ja enda tähelepanematus pisiasjade suhtes.
(Kinnikatmissessiooni ja hermeetikuga plätserdamise juures ma pikemalt ei tahaks peatuda, sest et see võttis nii kuradi palju aega, et kui ma ükskord värvima sain hakata, siis oli kell juba üle kesköö ja mul oli sellest kinnikatmisest ja hermetsiga jändamisest pehmelt öeldes siiber.)
Igatahes fakt on see, et värvi tuleb juurde osta, sest et seda ma küll ei osanud arvata, et kõik see esimese satsi detailidest järgijäänud 4 liitrit auto peale kulub. Aga nii ta oli.
Pluss siis veel need igast jamad sinna otsa.
Et millised või ? Kohe räägin.

Kui esimese värvikihi olin peale lasknud ja ta kuivas, siis senikaua läksin uut kogust juurde segama.
Tagasi tulles kontrollisin, kas ja kuidas värv kuivanud on.
Kuivanud oli ta enam-vähem aga siis hakkas pihta:
Esimene kiht ei katnud absoluutselt. Selline mulje jäi, nagu oleks auto kuldse kruntvärviga üle lastud.
Siis juhiukse ülaserv ja esiakna raami alaserv paksult silikoonirõngaid täis. Ilmselt tulid need "aurud" mootori ja kerepostide juurest. Nondest ma sain õnneks antisilikooniga ja kahe värvikihiga jagu.
Kui silikoonirõngastega olin ühele poole saanud, siis avastasin et ustel ja tiibadel hakkavad juba mingid servad ja randid "üleskeetmise" märke näitama. See oli see vana värv, mis niiviisi tegi.
Said siis nood probleemsed kohad liivapaberiga tasaseks lihvitud ja õhuga ära kuivatatud ning hakkasin neid kohti vaikselt õhukeste kihtidega kinni "udutama".
Pikapeale sai neist õnneks asja ka.
Seejärel, kui autol oli kaks kihti värvi peal ja nende igast esilekerkinud jamadega ühel pool, siis ma avastasin, et mul on järel ainult 400 grammi värvi ja mul on vaja autole veel üks kiht peale lasta.
Siis hakkas pihta see "kõrgem matemaatika", ehk siis maakeeli öelduna, mul tuli hakata rehkendama, kui palju detaile ma veel püstolis oleva värviga ära lasta saan.
See "säästupoliitika" kandis igatahes vilja, sest et veidi aja pärast oli autol ka viimane kiht peal ning mul jäi veel natuke alla 100 grammi värvi alles.
Vahepeal kerkis mitu korda pähe mõte et mul ei tule värviga välja. Aga tuli siiski.
Kogu see värvimisega seonduv kammaijaa kestis kuskil 2 ja pool tundi.

Tulemus sai siis lõpuks niisugune:






Ka uksepinnad seest ja ukseaugud said omale paar värvikihti peale:




Kui lõpuks said kõik pinnad kahe ja poole tunni möödudes kaetud, asusin lõpuks lakki segama. Ma lootsin, et kui too on peale lastud, et siis võibolla hakkab selle tsirkusega ühele poole saama ja saan hakata koju minema, aga võta näpust.
Täpsem jutt natuke allpool.

Juhipoolne külg:




Esimese lakikihi laskmise ajal jäi lakivihu sisse tagatiival üks pisike, nööpnõelapea läbimõõduga kivitäke. Kui ma selle avastasin, siis lendas kambris ikka päris krehvtiseid sõnu ringi. Enamjaolt eesti keeles.
Küll ma mõtlesin tükk aega, mida sellega nüüd teha, aga kuna lakk oli juba peal, siis ei saanud ma temaga midagi ette võtta, kui vaid samamoodi lakkimist edasi jätkata.
Ainuke variant on ta nüüd täna (kolmapäeval) või homme ära lihvida, kriimupahtlit täis tõmmata ja uuesti ära värvida ning tiib üleni lakkida.
Selle väikese täkke jaoks mul veel tilk värvi jagub.


Nagu nendest jamadest veel vähe oleks, hakkasid parempoolse ukselingi ümbruses oleva vana värvi randid alt üles tulema, joonistades pealekantud värvi alla servakontuurid.
Sai küll teist tasaseks lihvitud ja värviga kinni udutatud aga ei midagi.
Homme või ülehomme tuleb ka see uuesti teha.

Lisaks sellele täkkele tagatiival ja üleskerkinud värviservadega parempoolse ukselingi ümbrusele, avastasin ma teise lakikihi pealelaskmise ajal ka ühe imeliku kriimu ukse pealt. Kust ja kuna ta sinna sattus, ei oska öelda.
Igatahes ära tuleb ka see teha, nagu tagatiival olev väike täke ja parempoolse ukselingi ümbrus, sest et sellised asjad torkavad poleeritud pinnal kohe silma.

Lõpetuseks veel üks pilt parema külje pealt:


Igatahes kui ma selle tramburai auto ümber lõpetasin, näitas kell 5 hommikul ja keegi oli natukene tige. Osalt väsimusest, aga enamjaolt selliste lollide vigade tõttu.
Ma juba arvasin, et see kuldne toon viskab mulle sellist "mõnusat vempu" ja enne ta mingeid jamasid mulle ei esitle, kui ma alles talle laki peale lasen.
Ja eks osa "süüd" peale minu on ka sellel tumedal täitevkrundil, mis selliseid igasuguseid väikeseid auke ja täkkeid enne välja ei näita, kui alles kas siis värv või lakk peal on- olenevalt toonist.
Noh... eks vaatab, mis ja kuidas ma need defektid ära likvideerin ja mis neist värvimata jäänud detailidest saab.
Ilmselt tuleb auto omanikul kunagi lähiajal värvi juurde tuua, kui ta oma sõidukit vaatama tuleb ja siis millalgi järgmisel nädalal vast õnnestub need plastdetailid ja esimesed tulede raamid tagantjärgi ka ära teha.

Kommentaare ei ole: