Pühapäev, veebruar 08, 2009

206. Peatükk: Uste lihvimine, kruntimine.

Vahepeal on uksed teenimatult nö. "vaeslapse" ossa jäänud.
Nendega ma selle mõne päeva jooksul tegelesingi.

Kõigepealt võtsin nendest ette selle, mis rohkem tööd vajas.
Siin uksel oli plekksepp alumises servas rooste poolt auguliseks näritud pleki välja lõiganud ning uue tüki asemele keevitanud. Kuna keevitusega kipuvad pikad plekitahvlid lainesse minema, siis pidi ta serva punkthaaval kinni laskma. Imelik ainult, et ta peale kinnipunktimist seda soont korralikult täis ei keevitanud, vaid selliseks "hambuliseks" jättis:


Vaatasin et siin ei aita muud midagi, kui et tuleb jälle tinapahtli purk ligi võtta ning see "kraav" täis pahteldada:


Kui esimene kiht kuiv, lihvisin ta siledamaks ning peale läks teine kiht:


Kuniks pahtel parempoolse uksel kuivas, tõstsin ta seina äärde ja võtsin ette juhipoolse:


Kui juhipoolne sai samuti vanast värvist puhastatud, vahetasid uksed jälle oma asukohta. Ega nad kõige kergemad asjad ei ole, peaks mainima. Kusjuures kapott või tagaluuk ei kaalu vist pooltki nii palju, kuigi mõõtmetelt on nad suuremad.
Järjekordne kiht tinapahtlit. No ei taha mitte see keevitatud koht ühtlasemat kuju võtta:




Viimane kiht tinapahtlit:


Kui pahtli lihvimisega lõpuks ühele poole sain, oli aeg uksele happekrunt peale lasta:




Kui parempoolsel uksel nii happe- kui ka tavaline krunt peal, oli järg juhiukse käes. Ka siin oli mõningaid teravaid/esileulatuvaid rante, mis tahtsid haamriga veidi allapoole koputamist saada, ning tinapahtlit peale:


Lõpuks võis ka selle ukse kruntimistöödega pihta hakata:






Ja siin samamoodi. Kui happekrunt kuiv, läks peale kaks kihti täitevkrunti:


Kuna mul puudub reguleeritava kaldega pukk, siis olude sunnil tuleb uste sisemisi ja välimisi pindasid teha kordamööda. Aga vast saab hakkama.

Järgmise nädala lõpus toimub siis ilmselt see kõige kauem oodatud tegevus: Auto läheb koos kapoti ning tagaluugiga värvikambrisse, kus ta saab siis lõpuks omale uue "kleidi" peale. Senikaua on see vahepeal pealekantud must täitevkrunt saanud vast lõplikult ära kuivada.
Kõiki detaile ma korraga värvida ei saa, kuna auto on suur ja kambris pole nii paljude asjade jaoks piisavalt ruumi. Nii et uksed ja tiivad lähevad koos mõningate teiste detailidega loodetavasti nädala võrra hiljem värvimisse.
Mõni võib ehk arvata, et uksed saab ju ka auto küljes värvida. Siin on aga see probleem, et kuna uksed on suured, siis ei saa ma neid kambris, auto küljes olevatena lõpuni avada ja seetõttu võib mõni sisemine pind värvi või lakiga kehvasti kaetud saada.

Eks näis, kuidas see asi tegelikkuses välja nägema hakkab.

Kommentaare ei ole: