kolmapäev, juuli 11, 2007

88. Peatükk: 1976-nda aasta Ford LTD viimane lihv.

Sain jälle üle pika aja mahti ka arvuti taha istuda ning veidi pajatada oma tegemistest.
Viimases postituses kirja pandud musta "Volga" juures tehtavate tööde planeeringutele võis sisuliselt "vee peale tõmmata", sest et eelmine nädal ma ei saanud näiteks mitte midagi tolle musta sõiduki juures teha. Need muud tööd röövisid mult kogu tööloleku aja, kui nii võib öelda, nii et alles see nädal sain jätkata Volga juures sealt, kust pooleli jäi.
Palju enam teha pole jäänud ja varsti panen ka temast mõned klõpsud siia üles.

Eelmisel nädalal võttis minuga aga ühendust kuldse Ford LTD omanik, kelle autot mul oli au värvida-lakkida ja kõike muud sinna juurde teha ning ütles, et auto on kokku pandud aga tahaks korra veel ülepoleerimist ja vahatamist saada.
Mis siis ikka, leppisime aja kokku, mis päev kummalegi sobib ja LTD veereski hoovi peale.
Kuna minu juurde värvitöödesse tuli ja minu juurest läks ta ka treileri peal, siis ei olnud mul võimalust kuulda, mis häält taoline isend võib teha.
Ütleme nii, et selle auto tühikäik on mu kõrvadele nagu muusika. Ausalt :)
Ega pole midagi imestada ka, sest et 7,5-liitrine mootor on võimeline esile kutsuma ikka väga madalahäälset müdinat.
Ühesõnaga, kui ma jälle maa peale tagasi tulin, siis sai usinalt auto kallal askeldama hakatud, sest et sellel Ford LTD omanikul on kindel plaan, kasvõi nui neljaks, selleks nädalavahetuseks Haapsallu jõuda, kus toimub American Beauty Car Show nimeline USA autode kokkutulek ning näitus.

Ütleme nii, et seda autot juba komplektsel kujul näha on ikka midagi muud, kui see, mis mõni aeg tagasi minu juurde värvimisse toodi. Auto omanik ei ole asja mitte poolikuks jätnud, vaid on (lisaks uuele värvkattele)lasknud õmmelda ka uued istmed (tikitud kuldset värvi kaunistustega muide), nahaga katnud armatuurlaua, uksepolstrid, lae, väljaspoolt pool katust ja enne kõike seda terve auto põhja katnud pigimatitahvlitega, et välismüra võimalikult vähe salongi kostuks.
Ma ikka vahelduva eduga käisin ja olen käinud seal www.usaraud.ee lehel, Fordi mudelite alarubriigist tema autoga seonduvat vaatamas/lugemas ja see on ikka metsik töö, mida mehed on kolme peale korda saatnud.
Aga tulemus on seda väärt ka.

Nädala sees, mil ma selle autoga tegelesin, tuli mul olude sunnil teda mõned korrad töökojast välja ka ajada, kuna paar autot tahtsid sinna-tänna manööverdamist saada.
Siis ma kasutasin juhust ja eelnevalt omaniku käest luba küsides, ei suutnud ma mitte kiusatusele vastu panna, tegin tema autoga väikese tiiru ka. Et prooviks, kuidas sellise suure "lennukikandjaga" sõita on.
Ütleme nii, et kui see 7,5 liitrine ja 5-meetrine "laev" kusagilt nurga tagant oma pika nina välja pistis ning stoilise rahuga müdinal mööda asfalti veeres, siis ümberkaudne elu seisis. Momentaalselt.
Mul rooli taga oli muidugi tükk tegemist et tõsiseks jääda, kui ma vaatasin neid nägusid, mis möödasõidul inimestele ette tulid, rääkimata kommentaaridest, mis aeglasel sõidul lahtisest autoaknast sisse kostusid.
Üks tõstukijuht oleks seal territooriumil, kus ma autoga tiirutasin, oma veetava kandamiga vist peaaegu vastu kaarhalli mürtsatanud, sest et mees vaatas risti vastupidises suunas, kui tema tõstuk liikus.

Kuna ma ei tahtnud selle autoga väga suurt fopaad ja kaost inimeste liikumistrajektoorides tekitada, siis viisin ta soliidselt kulgedes töökotta tagasi ning jätkasin tema kallal oma tavapäraseid toimetusi.

Täna oli siis see päev, mil omanik koos ühe oma tuttavaga, kes oli auto lahtivõtmisel ja kokkupanekul nõu ja jõuga abiks, tulid sõidukile järgi, et ta enda juurde koju viia.
Enne äraminekut toimus, nagu eelminegi kord, vaheldumisi auto omanikuga väike fotosessioon ka, kus me siis kordamööda tegime sellest Ford LTD-st mõningad pildid:


Eest:


Tagant:


Parem külg:


Hästi palju kroomi:


P.S. Suunaksin tähelepanu esitule katetel olevatele ehisembleemidele, milledel asub kolm lõvi. Sisuliselt on tegu Eesti vapiloomadega.
Need kolm lõvi on kogu autot niiöelda läbivaks teemaks (embleem iluvõre peal ning küljeklaasidel/rattakilpidel) ja suuresti just sellepärast see auto konkreetselt sellele mehele hakkaski meeldima.

Igatahes omanik näis tema jutu järgi otsustades lõpliku tulemusega igati rahul olevat ja võibolla saab ta auto siis Haapsalus ka positiivse tähelepanu osaliseks :)

Kommentaare ei ole: