Teisipäev, veebruar 19, 2008

135. Peatükk: Uste ja kapoti lihvimine, kruntimine.

Eile hakkasin siis, nagu öeldud, tegelema selle kasti otsapaneeliga.
Ütleme nii et kõver, väga kõver on see asi.
Et lainetavat plekki natukenegi ühtlasemaks muuta, tõmbasin tavalisele pahtlile alla ühe kihi klaaskiudu, mis täidab ära väiksemad mõlgid ja lainetused.
Aga sellegipoolest oli kasti otsaplekk nii kõver, et pahteldama pidi mitu korda.

Siin siis poolenisti lihvitud tahvel:


Sisemine külg oli välimisega võrreldes halvemas olukorras:


Teine lauskiht peal:


Ühesõnaga, kuna see tahvel tahtis niikuradimapaljusavimistsaada (on ju üks sõna?), siis ma otsustasin temaga pigem homme(s.t. nüüdseks juba täna) edasi jätkata.

See-eest aga lihvisin ustel ning kapotil krunditud kohad höövliga üle, taldlihvijaga höövlikriimud välja ja hakkasin neid teiseks ja sedakorda ka siis juba viimaseks kruntimiseks ette valmistama:


Kapott:


Juhiuks:


Poole tunni möödudes oli kõigil kaks paksu krundikihti peal:






Kui kasti otsapaneeliga olen homme ühele poole saanud, siis lähevad teistkordsele kruntimisele ka kõik neli tiiba.
Kabiini pole veel plekksepp saanud ette võtta, aga ma loodan et ta vast lähipäevade jooksul hakkab temaga tegelema. Keevitamist ja kloppimist on seal suht palju ja see kõik võtab aega.

Tegelikult, kui nüüd laiemas plaanis võtta, siis kogu see tööde protsess on läinud suhteliselt nobedalt.
Tavaliselt võib vahele tekkida igasuguseid tõrkeid, probleeme ja eks neid ole ka antud auto puhul ette tulnud, aga muidu on (ptui-ptui-ptui) asjad liikunud enamjaolt sujuvas tempos. Ma mõtlen siis nii pleki- ja ettevalmistustööde peale kulunud aega, raami jms. detailide puhastusele kulunud aega, demontaaž jne. jne.
Nii et ei ütleks, et töö on kuidagimoodi venima jäänud vms.

Muidugi, kui nüüd tahta rahulikult, väga korralikult ja ülipõhjalikult seda või üldse taolist vanaaegset autot teha, siis peaks antud töödele kuluva aja maht olema vähemalt kaks korda suurem- kui mitte rohkemgi.
Restaureerimiseks ma sellist tööd ei nimetaks. Õigem oleks nimetada seda renoveerimiseks. Restaureerimine nõuab praegus(t)e töö(de)ga võrreldes rohkem põhjalikumat tegemist, aega ning kannatust. Samuti ka tüsedamat rahakotti.

Loen seda monoloogi siin sellepärast, et mõnikord on minu poole pöördutud, sooviga anda ühele või teisele, hoovis/garaažis/kuuri all seisvale, enamjaolt Vene päritoluga vanasõiduki taastamiseks kuluva eelarve ja aja kohta mingisugunegi üldhinnang.
Ja siis ei jõua neid imestunud nägusid kokku lugeda kui ütlen, et näiteks selle või tolle auto tegemiseks kulub teil umbes nii palju aega ja läheb teile maksma umbes nii ja nii palju- lisaks arvestage veel (mõne)kümnetuhande lisakrooniga igasuguste järsku tekkinud ootamatute väljaminekute puhul. Sest et elu on näidanud, et auto taastamisele mõeldud eelarve kipub, võrreldes esialgsega, tööde käigus tublisti suurenema.
Ja mida vähelevinum auto, seda kallim teda taastada on. See on selline elementaarne tarkus.

Näiteks mu see must, universaalkerega GAZ 2402 projekt, mida ma suure hurraaga tahtsin tegema hakata ning millele ma esialgu arvasin detaile küll ja küll eestimaa peal leiduvat, ongi olude sunnil taoliste spetsiifiliste pisijublakate puudumise tõttu seisma jäänud.
Ainuke lootus ongi nüüd sellel, et oleneb kellel mida laka pealt või pööningult või garaažinurkadest lagedale tuleb.
Üldiseid keredetaile(tiibasid, uksi, kapotte, tulesid jne.) on veel siit-sealt võimalik pika otsimise peale hankida, aga kui sul on vaja ikka näiteks uut piduritrossi kahvlit, uusi tagumise stange kinnituskronsteine, varuratta luuki ja hingesid koos poltidega, uut tagaluugi käepidet(koos uue lukuvastuse, lukusüsteemi ja muu sellisega)või uut tagaluuki üles tõstvat hingede süsteemi(koos uute kummist vedrukatete jms. pisividinatega) siis otsi nii et auk maa sees- aga mida pole seda pole.

Need detailid olid nö. elavaks näiteks toodud.
Et teinekord võib ühest pisikesest puuduolevast nublakast sõltuda suht palju ja see võib omakorda terve auto taastamise tsükli määramata ajaks seisma panna.
Nii et ses suhtes on nendel omanikel vedanud, kes saavad enda sõiduki kohe peale nende valdusesse sattumist kusagile töösse anda ning kelledel on kokkupanekuks uued varudetailid kohe käepärast võtta.

Eks siis vaatame, kuidas selle kollase kastiautoga minema hakkab.

Kommentaare ei ole: